Om oss

Vi er en solid og fremtidsrettet familieeid bedrift som hjelper deg med alt innen kundeservice og ordrehåndtering.

Her på Granada har vi investert i våre ansatte og i vår bedrifts infrastruktur helt siden 1985, slik at dere slipper.

Flere av våre 50 ansatte har mer enn 20 års fartstid hos oss. Fra byen vi anser å være Norges perle, etterstreber vi å skape gode og langvarige samarbeid med våre kunder og partnere.


Vi sier at våre kunders suksess er vår suksess!

 

Miljø policy 

I Granada jobber vi alle mot å skape et godt arbeidsmiljø som fremmer trivsel og sikkerhet, samt å sikre en mest mulig miljøvennlig utførelse av våre tjenester.
Vi mener at kvalitet og miljø ofte går hånd i hånd.

Vi er opptatte av å overholde egne krav og myndighetskrav som gjelder vår virksomhet. Vi fokuserer på å redusere vår miljøbelastning og spesielt på forhold knyttet til avfall og energiforbruk.
Vi jobber kontinuerlig med å vedlikeholde og forbedre vårt miljøarbeid. Både ledelse og ansatte deltar aktivt i forbedringsarbeidet.

I vårt tjenestetilbud som utsendelse av brev og pakker er leveranser av transport av varer fra våre oppdragsgivere og videre ut til kunde den største miljøsynderen.
I tillegg bruker selgerne våre bil som transportmiddel til kunde møter, så sant det ikke går å benytte offentlige transportmidler.
Utover dette påvirker ikke virksomheten vår det ytre miljøet i veldig stor grad.

Miljøhensyn er alltid i fokus ved valg av leverandører og produkter.

Har dere innspill til hvordan klima- og miljøpåvirkning av varer/tjenester kan forbedres hos Granada? Send forslag til granada@granada.no.

Link til klimarapport: https://rapportering.miljofyrtarn.no/stats/150800

 

Granada AS godkjent Miljøfyrtårn

Har dere behov for hjelp til å håndtere alt fra kundeservice, lager, plukk og pakk, til returer?
Vi tilbyr fleksible, variable prismodeller tilpasset akkurat ditt oppdrag.


Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe din bedrift.

Klikk her for å lese mer om vår historie

 Selskapet har røtter helt tilbake til 1985, da det ble grunnlagt av Carl-Martin Garder sammen med sin datter Kathrine. Etableringen av Granada kom som følge av at Carl-Martin hadde vært behjelpelig i avviklingen av et større postordrefirma, hvor han så behovet for å hjelpe andre postordrefirmaer med lagring, logistikk og kundeservice. 

Han visste at å outsource servicetjenester og kundedialog ville være verdifullt for flere selskaper, og målet ble å etablere et varehotell som kunne overta alle trivielle funksjonene et selskap måtte ha. Tjenestene omfavnet alt fra katalogutsendelser, ordremottak, lagerhold, ekspedisjon, til betalingsrutiner, regnskapsførsel, telemarketing, postordre og lotteri.       

I 1990 tok Kathrine over roret, og har fortsatte å lede selskapet etter hennes fars prinsipper, noe som har gitt grobunn til det Granada har utviklet seg til å bli idag. I takt med den teknologiske reisen fra postordre til e-handel og videreutviklingen av servicetilbudet, økte også behovet for større plass. Gjennom tiden har Granada flere ganger måtte flyttet til større lokaler, men alltid bevart nærheten til hjembyen og riksgrensen.

Selskapet er fortsatt 100% familieeid, og med den nye generasjonens økende ansvar, lover Kasper, Kathrine sin sønn, at selskapets historie og utvikling på langt nær er ferdigskrevet.